План аналізу вірша
- Який настрій ставати для вірша що визначає в цілому. Чи міняється відчуття автора впродовж вірша, якщо так – завдяки яким словам ми про це здогадуємося.
- Чи є у вірші конфлікт, для визначення конфлікту виявити з вірша слова, які умовно можна назвати позитивно емоційно забарвленими і негативно емоційно забарвленими, виявити ключові слова серед позитивних і негативно емоційно забарвлених в цих ланцюжках.
- Чи є у вірші ланцюжка слів, зв'язаних асоціативно або фонетично (по асоціаціях або по звуках)
- У якій строфі можна виділити кульмінацію, чи є у вірші розв'язка, якщо так, то яка.
- Який рядок ставати толком для створення вірша. Роль першого рядка (яка музика звучить в душі поета, коли він береться за перо)
- Роль останнього рядка. Які слова представляються поетові особливо значи-мими, якими він може закінчити вірш.
- Роль звуків у вірші.
- Колір вірша.
- Категорія часу у вірші (значення минулого, сьогодення і майбутнього).
- Категорія простору (реального і астрального)
- Міра замкнутості автора, чи є звернення до читача або адресата?
- Особливості композиції вірша.
- Жанр вірша (різновид: філософський роздум, елегія, ода, байка, балада)
- Літературний напрям, якщо можна визначити.
- Значення художніх засобів. (порівняння, метафора, гіпербола, антитеза, алітерація, оксюморон)
- Моє сприйняття цього вірша.
- Якщо є необхідність звернутися до історії створення, року створення, значення цього вірша в творчості поета. Умови, місце. Чи є в творчості цього поета схожі з ним, чи можна порівняти цей вірш з творчістю іншого поета.
|